Friday, October 8, 2010

Day 03 → Something you have to forgive yourself for.

sedikit kelewatan jike nak di bandingkan dengan jadual asal.gara-gara nak jadi wanita bekerjaya dengan kerje bertimbun-timbun lantaran tak dek mase la pulok nk bukak tenet.so hari ini diisytiharkan sebagai hari ke tiga saya.hahahhaha.sedikit dipintas oleh ropi dan nananera.lambat tak semestinye kalah.nanti aku kejar dorg balik bersame kande J.eh ni bukan race pon nk cepat2.ahhahatp tak mengapa, sebab semangat saye masih hangat.jadi ayo!

hmmmm tajok ni buat aku pikir panjang.sbb nk kene selak balik satu2 mase lampau tok dapatkan jawapan.pening gile nk pikir.ni sume gara2 makan byk sangat kambing kurma kat uma boss tadi, siap tapau bawak balik uma.tapi memandangkan semangat masih membara jadi aku pon pikir dan pikir pikir,dapat satu.haaaa.satu bende yang aku rase dulu satu keputusan yang aku rase aku dah kecewakan sorang insan ni.saye mintak mahap bebanyak.masa tu terpakse jalankan jugak keputusan tu sebab musabab yang sangat kukuh. keputusan yang dibuat oleh famili.masa tu rase sangat kecewa sebab terpakse kecewakan orang lain,rase macam dah main2 kan hati limpa jantung orang tersebut *nama terpakse dirahsiakan di atas sebab2 peribadi* dlu frust sampai tertonggeng2.rasa bersalah toksah nk cakap, memang menggunung.kalau dibandingkan dengan broga hill tu, memang tak tertanding.sbb rase bersalah aku tu menggunung, tapi broga tu bukit je, so kompem rse bersalah aku lagi tinggi kan.

tapi bile mase dah berlalu, aku rase keputusan tu memang tepat sekali.saye juga dah dapat time kenyataan dan saye juge dah tak rase bersalah kat diri sendiri.sedikit rase bersalah kat insan tersebut.mintak maaf ye ***********. saye yakin dengan ketentuan tuhan.dan saye yakin keputusan mak ayah saye buat memang terbaik.sekarang saye dah ade degree dan bekerje.dan sekarang saye lebih bahagie bersama famili rakan2 dan tukang kebun.saye juga rase insan tersebut pon sedang berbahagia.tahniah.tuhan tu maha adil.semoge die bahagie sampai bile2.aminnn.dan aku pon bahagie ble tgk kawan2 bahagie.tuhan bagi kite kecewe dulu sebab die ade adiah yang lagi besar tok kite kalau kite bersabar.alhamdulillah.

No comments: