Tuesday, January 31, 2012

D'muara vs Jeram *jilid sulong*


 dah banyak kali percubaan aku dengan tukang kebun nak pegi D muara, tapi bayak kali gagal sebab sesat. duduk kat port klang pon still tak tau kat mana D'Muara adalah sangat memalukan. aku pon terkena tempias kemaluan tu sebab dah 2 tahun jadi orang Klang pon still tak tau kat mana tampat ni. so bulan lepas berpandukan peta air liur kawan2, aku and tukang kebun carik jugak si D'muara sampai jumpa. nasib baik jumpa lah....tapi part sengalnya ktorang pegi ikot sign board D muara so the only restaurant yang ktorang jumpa D'muara aje la. tapi berpandukan kata orang ramai, kat kedai ni la paling sedap.. tapi bagi aku tak sedappppppppp pon...dan mahallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll...

kalau tengok kat gambar tu pon memang tak banyak lauk pon ktorang amek. cuma ada sekor ikan siakap 3 rasa, 2 ketul sotong celop tepong, and sayur kalian. nasi putih, air buah. air buah tak fresh sebab aku order epal tapi rasa macam epal tu dia dah buat banyak2 pastu tuang je dalam gelas...tak puas hati betul. ikan siakap 3 rasa pulak rasa macam ikan goreng je. kuah dia macam dah siap masak banyak2 and tuang je kat mana2 ikan yg customer pilih... sayur dia ok2 je....aku pon tak paham kenapa orang macam beria nak makan kat d'muara ni. nak kata sedap tak adalah sedap pon....

tapi yang ok servis dia cepat kecuali aku mintak sudu n garefu dekat 15 minit aku tunggu, mintak dekat orang ke3 baru dapat. tapi makanan cepat sampai. mungkin sebab telahan aku kat atas tadi menyebabkan memang servis dorang cepat... suasana dia pon best sebab betul2 tepi laut, ko pandang bawah, ko nampak air..ni kes kalau air pasang la.....tengok kat laut pon ada banyak kapal dengan lampu2 so pompuan jakun ni macam teruja sikit la... tempat dia pon MPK dah buat cantik2 tapi some spot adalah sangat gelap and of course la banyak kereta rosak tersadai tepi jalan. aku pulak yang malu bila selisih dengan dorang, kenapa dorang boleh rilex je orang lain tengok ape yang dorang buat?????

harga makanan aku untuk 2 jenis sifud, sayur, air, nasi putih adalah RM61. dari sepuluh bintang aku bagi 3.satu untuk laut, satu untuk lampu2, satu untuk servis hantar makan cepat.