Monday, January 9, 2012

sneakers ganti kasut kawen

seumur hidup aku cuma berapa kali aje aku penah pakai heels aka kasut tumit tinggi. heels pertama aku penah ada adalah masa MPG 2nd year kot. masa tu tema glamer kot. kita beli kasut tu dekat pelangi mall kot, naik van ramai2 pinjam kat junior time tu. pya jadi driver. lepas tu dah ramai2 tu ada je kes pecah perut, tiket parking pulak hilang. so tong singgit sorang buat bayar penalti kad hilang... masa beli kasut tu ada promotion, belian kasut yang kedua ada 50% discount. so budak2 remaja yang baru kering hingus time tu pon tergoda dan secara berjemaah memborong kasut tu. maka penatlah si tukang kasut melayan awek2 cun come lote semua beli kasut. jadi itulah peristiwa pertama aku membeli heels sendiri. heels kedua juga ketika MPG final year, aku beli heels kaler hitam biru. sampai sekarang ada lagi..dah tak pernah pakai lepas MPG. tapi ntah mana aku letak. dulu ada kat umah akak aku sekarang akak aku dah pindah, tak sure dimanakan letaknya kasut MPG tu.

so alkisahnya adalah begitu konpidenkan aku nak pakai heels time kawen nanti. kalau terpaku terpacak terbedebuk aku depan orang ramai macam mana? uuUuu malunya. tapi macam gonjeng je kalau kawen pakai flats atau sandal. baju dah beria merelip sini merelip sana tetiba tengok tang bawah bukan main gonjeng sekali sepatu kau! pastu tanya dekat pakcik gugel, pakcik gugel yang baik hati tunjukkan contoh orang kawen pakai sneakers. macam comel je. tapi macam tak berani pakai pon ade, sebab mesti ada bantahan daripada gangster kampung pandan. jadi mulai hari ni kena la berlatih pakai heels. sehari berlatih 5 minit berjalan2 dalam rumah memakai heels.








comel bukan???? huh, tata!

No comments: