Sunday, February 19, 2012

D'Muara vs Jeram *jilid ke2*








apesal ntah patotnya ada la segmen pujimemuji jeram tapi bila dah publish takdek la pulok! nasib baik yayang roger..aku pon pelik padahal dah berjela2 aku cerita... ok jadi mari menaip semula apa yang patotnya aku cite pasal jeram ni...akupon dah lupe sebenarnye ape yg aku tulis..
so yang ni kat JERAM, kuala selangor. bunyik macam jauh tapi memang jauh pon..dari klang amek masa dalam 45-1 hour...tapi worth every km uollssss travel.. makanan best, murah n bersih....macam gambar yang kat atas tu, 3 lauk sifud, sayur n sup aku cuma perlu bayar RM59 sahaja... ye 59 ye anak2 sume sangat berbeda dengan D'muara..ape lagi anak2 marilah gembirakan hati mak ni dengan membawa mak kesini lagi...

butter prawn sedap, menjilat kulit udang tu sampainye aku ni...ikan bakar tu patotnya adalah ikan jenahak sebab sebelum soh brader tu amekkan ikan dah tanya awal, ikan ape yg sedap nak bakar, dengan konpiden brader tu jawab jenahak dengan konpiden jugak dia sendukkan jenahak dalam bakul ktorang..masa waiter hantar ikan bakar tu tukang kebun konpius sebab kepala ikan tu macam merah semacam n wondergirl macam ni ke rasa isi ikan jenahak....macam penah rasa ikan ni sebelum ni, tp betul ke ni ikan jenahak, macam ikan merah sbb sisik dia besar2..sekali dapat bil, hamekkauu ikan merah la bang...lenkali jgn tipu i bole??nama kawan sendri pon tak ingat brader ni...sotong goreng tepung kegemaran beta better dari dmuara pnya*bagi aku la*..d muara punya macam cekodok, aku tak bape suke stail macam tu...lain org lain selera bukan..


aku terliur kat brader sebelah punye lauk.dorang order crab in salted egg york, die punye ketam fullamak weh, besau gile! berdeguk2 aku telan air liur bile tengok brader tu dok jilat2 ketam tu..fuhhhhh...tapi time tu tak mampu dah nak order ketam sbb makanan yang ktorang order dah terlampau byk utk makan berdua ye anak2..jadi anak2 bila nak belanja mak makan ketam besau2....marilah....mari makan besau..

ok dari 10 bintang aku bagi 7.5 bintang..ok tak??? kira still dapat A lah..tapi kat sini tak macam d muara yang korang lepas perot kenyang bole tido kejap dalam keta kat kawasan gelap sambil kereta goyang2 sebab korang kalih badan time tido. kat jeram ni kena hati2 sebab ada kawan aku cite ada kawan dia kena tangkap khalwat padahal baru masuk kereta nak balik rumah lepas makan.. motip kena tangkap??? aku tanak komen panjang2 sebab ini isu sensitip kan... kalau d muara ko pandang bawah nampak air, kat jeram ko pandang nun disinun baru ko nampak air..dekat tepi pantai tapi tak sedekat dmuara la...ko still bole jalan pimpin tangan adik kalau nak rasa gigi air tu tajam ke tak... 

servis kat sini lambat sket, sbb dorang masak betol2 kot...so kalau bole elakkan datang pukul 8 or 9 kalau tak ko sempat layan CD azura 2012 baru makanan ko sampai. better datang awal, dont worry surau sume ada, lengkap! fuhh.....orang jeram taknak bagi aku diskaun ke, promo baik punye ni!

itu sahaja, jom rakan2 datang kesini.....buat reunion 2012....

No comments: