Wednesday, December 21, 2011

kisah terlampau 8 tahun yang lalu


anda semua tahu apakah ini? ini adalah chandelier tahu. chandelier ni biasa kita letak dekat ruang tamu supaya nampak mewah. sekarang mana ada orang guna lampu kalimantang atau lampu lip lap macam kat dicso tu kat ruang tamu lagi. rumah aku aje yang masih guna kalimantang sebab tak mampu nak beli chandelier ni. tapi aku survey2 tak adalah mahal pon sangat benda alah ni. kalau yang biasa2 dalam 2 3rat dah boleh dapat. tapi kalau siap nak yang kristal bagai2 memang tak mampu la kan. 2 3rat tu pon tak mampu lagi nak letak kat ruang tamu rumah aku tu..

oh ceritanya pasal lampu ni masa aku tingkatan 5 kot.eh ke 4 ntah, aku tak ingat. eh ke masa trial SPM. lebih kurang macam tu lah latar masanya. masa tu exam LK.lukisan kejuruteraan. salah satu soalan pasal kena letak lampu candelier ni kat floor plan rumah. so dekat soalan tu dia tulis chandelier = 16x. ada la kawan aku ni ingat kan chandelier tu kena lukis sampai 16 kali. so dia main taram penuhkan 1 rumah dengan 16 chandelier lip lap2 tu. perghhhh bersilau la mata orang dalam rumah tu dengan lampu chandelier penuh satu rumah....ahhahahaha...tak pasal2 kawan aku kena bahan satu kelas dengan cikgu LK. istana pon belum tentu ada 16 chandelier.hahhahah





lebih kurang macam ni la simbol untuk chandelier masa dulu2 aku belajar. patotnye 16x tu yang part cabang2 die tu. ada 16 cabang2 tapi ada kawan aku ni konpius sampai letak 16 chandelier dalam satu rumah. hahahaha..kaya betul. Datok AC Mizal pon belum tentu ada 16 chandelier dalam rumah die. kakakkaka..kesian kawan aku sebab sampai hari ni aku ingat cerita dia.padahal peristiwa berdarah tu dah 8 ke 9 tahun lepas..tapi agak terlampau la jugak sebenarnya kalau sampai 16 kan.

aku tertanya2 jugak kat mana lagi 15 chandelier dia letak. kat dalam toilet pon ada ke? kesian shit malu2 je nak keluar bila bersinar2 je toilet dek simbahan lampu chandelier. kakkakaka......dalam toilet, bilik kecik, bilik besar, tampat makan, aih sume sudut ada lampu ni, memang kaya lah. sebab tu ka jugak kot kawan aku ni tak jadi arkitek atau interior designer kot. kalau tak mampus client die nak kena bayar riban2 untuk chandelier je. tu tak kire benda lain lagi. kawan aku ni kan high taste.

ooooooo kakak aku dah masuk bilik bersalin. jap lagi aku nak pegi submisson dekat klang, lepas tu nak pegi subang jumpa client lepas tu terus merempit pegi hospital selayang. tapi aku tak tau jalan nak pegi hosital selayang. ada sesiapa tahu cane nak pegi hospital selayang????


No comments: