Friday, June 5, 2009

konvoi ke bukit fraser..


haha...ni bapak aku..die yg offer itot die g konvoi ke fraser hill..mane taknye die pon sakit mate n hati nengok aku dok akt umah tak wat pape..so alang2 aku dok uma die pon offer..mule2 aku cam exited gile nk p..maklumla 1st tyme nk itot bapak aku g konvoi pastu ble da 2 3 kali pk cam cuak plak..mne taknye da la aku xkenal sekor haram pon dak2 moto bapak aku neh...tp bapak aku ngan dinginye(cool) cakap,xpe cz t de rider pompuan itot skali...die pensyarah matrik gambang..dengar je bapak aku cakap cam 2 ke'exited'an aku pon membare blek..dgn konpiden selambe badak aku itot bapak aku...nk gak aku tengok pensyarah mne yg itot,mne to sekali kene pensyarah yg ngaja aku,xke bocor rahsie aku kat matrik dulu.so utk pastikan rahsie xbocor kene la aku itot..haha....

kol 5 pg bapak aku da kejot soh siap2..bayangkan betape awalnye aku bangun..mmg top 5 punye bgn awal sejak ak blek uma..hehe..kte bapak aku kol 615 da kene kumpul reramai kat depan caltex gambang depan UMP..so dlm kol 6 ktorg cabot dr uma dlm saploh menet da sampai gambang(sebot tol2,GAMBANG bukan GAMPANG)..tyme 2 br de sorg jerk yg itot..tepat kol 615 cme de 3 moto je smpy..bapak aku selaku otai group da wat mke bengang..hahah...bapak aku bg last chance,kol 630 xsampai ktorg gerak da xtggu yg lambat..tapi besela kan janji melayu..mne de tepat,lgpon dek hati bapak aku yg bek 2 kol 645 br ktorg cabot..paling kiciwa pensyarah tu xdpt join di saat akhir cz moto dide rusak...punah harapan nk tgk rider pompuan..n xleh to pensyarah wanita mne yg bwk moto bosa..hahah...

bertolah dr gambang de dlm 6 moto then tambah lg 1 kat maran n menjadikan 7 buah dr kuantan..dorg da janji nk jumpe kat "aku lupe nme tempat tu tp satu pekan kecik b4 mendaki ke bukit frasser" kol 9 pg..dlm kol 8 lebe kami dokpekena sarapan kat genting sempah..tyme ni br bapak aku pasan de mesej dr pensyarah pompuan tu kate nk follow cz moto ide da ok tp memandangkan kami da jauh,bapak aku wat dek je ngan meses tu..hikhikhik...dlm kol 9 kami da sampai kat pekan tu n tggu geng dr arah utarre yg merangkumi kl,selangor,perak n penang turun..

dlm kol 10 lebey aku terkezut dongar bunyi moto dengan banyaknye..cam nk gempe bumi pon hade..lbk kurang dlm 40 buah moto termasuk yg dr kontan meneruskan aktiviti mendaki bukit fraser ngan moto...cam nk hilang kepale lutut aku..bygkan 40km lebey dowh jalan kona2 die..cam nk muntah pon de..kepale lutut n muke aku tggl bape hinci lg jalan..kalo aku jengok sket silap2 ribulan da bole bercium ngan jalan..tp besh dowh..leh lepas tension..aku bygkan jln 2 CIK DAK..aku lenyek2 jerk ngan taya moto bapak aku yg da terkene taik lembu tuh,..haha...(cam terbalas jer dendam aku) jln die mmg mencabar gile babai...sume kona2 xde jalan straight..bak kte dak laki sorg ni..xsempat nk kire sampai lime da kona..1...2...3..kona...haha...klaka tol..

sampai fraser hill kol 12 lebey,mek gamba jap n tros g makan..igtkan nk trn b4 kol 2 tp ntah camne xsempat kol 2 lg,jalan da tutup..so ktorg kene tggu kol 4 br leh turun plak..da rr cme tggl 7 moto jerk yg kat atas..yg len sume lepas trn..so kol 4 br kami bertolah blek kontan smpy dlm kol 6 lebey kat uma...haha..yg klaka tu de 2 orang awang group kami kene saman cz xpakai topi keledar tyme lintas balai polis..da r yg kene saman tu kerjenye JPJ..kali ni die plak kne saman..kuangkuangkuang...tp xkene bayar pon saman tu,,beselah rakyat melaysia kan kaye dgn budi bahasa..budi bahasa jerk da bole byr sman..(LU PK LA SENDIRI)..

adios tu jerk episod konvoi..byk lg kejadian yg mk diceritekan contohnye de moto rusak n accident..tp aku xto detail n aku xmo wat cite tipu..tp mmg de sorg awang neh accident tyme turun dr fraser hill..group yg turun awai..dgr cite smpy moto rusak da xle nk bwk n awang tu kene angkut ngn embulen..tyme ni gak aku dpt bite dr ma sis cousin aku meninggal accident kat highway pantai timur yg br sobantar td kami lalu..al fatihah~~~~

1 comment:

- said...

bedah...ko jwb tag ak cpt.