Thursday, October 4, 2012

what is in ur handbag

dulu aku selalu tengok rancangan gosip dekat TV ape ntah namanya dah lupe. dalam rancangan tu ada satu segmen terjah nak tengok apa ada dalam beg artis. propaganza kot. tak silap aku la. aku kan suka konpiden tapi selalu salah. konpiden tu penting..hahahha...so arini saja godek2 intenet nak tengok apa yang orang lain bawak dalam beg dorang setiap hari? since aku adalah orang kebanyakan yang biasa-biasa aje, so ape yang aku kelek ke hulu kehilir adalah biasa-biasa aje. cuma keteraturan yang sangat luar biasa je la kalau bukak handbag aku.


so aku gugel, sebenarnya ramai yang bawak gadget dalam handbag. gila la..most of them at least ada ipad, ipod. tak kire lagi yang bawak mac bagai2..2nd trend is bawak camera mahal2 dalam handbag ke hulu kehilir. every moment is precious and no turning back. so camera haruslah sentiasa dikepit bawah ketiak, maka setiap moment dapat dicapture....erkkk tapi aku bukanlah dalam golongan mereka. kan dah cakap aku golongan biasa-biasa yang dah nak jatuh dalam golongan rendah. boleh? hahhahhaha







ni sume orang yang ditahap tinggi. macam2 jenis gadget ada. and kemasnya beg dorang...kalau beg aku lipas masuk pon belum tentu boleh cari jalan keluar...aku pulak jenisannye kalau nak keluar aku main sambar je beg apa yang terdekat dengan aku. beg dalam rumah aku bersepah2. so kalau aku dekat dalam bilik aku biasanya akan sambar beg yang atas katil yang elok sikit rupanya. kalau aku dekat ruang tamu aku rembat beg dekat kerusi tepi pintu keluar, ni biasanya aku letak beg kerja aku. balik keje bukak pintu terus campak beg atas kerusi tu. nak pegi kerja sambar je. jimat masa. hahahaha....


meh tengok version aku yang berhabuk. hahhahhahaha




so kesimpulan yang aku cuba dapatkan ialah aku perlukan formal wallet yang boleh letak semua barang2 yang sepatutnya. aku tak pernah ada formal wallet dah hampir 8 tahuneh ke 9, boleh? last aku beli wallet masa dekat matrik, beli ala2 lovely lace, siap ade teddybear kaler biru cokelat, aku kelek sekejap je. lepas tu tak selesa, aku letak semua barang2 penting macam ic and kad bank dalam poket seluar belakang. duit2 sumua aku letak dalam poket seluar depan. tapi memandangkan lanjutkan umur tuanku, jadi aku rasa aku perlu beli wallet. hahahha...apekah mukadimahnya yang boleh relate dengan wallet ntah. aku dah jumpa wallet idaman hati tapi poket seluar pulak koyak, abis semua duit dah bertabur atas jalan. jadi terpaksa tunda sampai di satu ketika poket penuh. T______________T

No comments: