Monday, June 28, 2010

barang yang lame perlu ke dikenang

barang yang lame perlu ke dikenang *type semule tajok macam nak exam penulisan tyme spm dolu2..cekgu soh tulis balik tajok(time pkai tangan so kne tulis la bukan type) sebab die cakap senang pemerikse nk tau tajok karangan kite 2..so nk mudah kan u allzzz tau isi kandungan hati eh bukan isi kandungan penulisan ni aku type balik tajok ni..BARANG YANG LAME PERLU KE DIKENANG???


aku bagi beberape contoh la eh

1- ari tu aku baru je beli pen pastu pakai punye pakai da sayang tahap cipan pen tu sebab best bile tulis tetibe pen tu hilang..dengan dukacitenye aku pon bli pen baru..baru nk rase pen baru ni best sebab mahal *8.90 tu* tetibe jumpe balik pen yang hilang tu..so perlu ke aku berubah n guna balik pen lama n pen baru tu simpan elok2 dalam kocek??? urrmmm....

2-aku ade satu baju feveret ni, bapak aku bising, die cakap aku asyik pakai baju 2 je, n tak hiraukan bende2 lain..asal pkai baju tu je aku malas belajar,so die soh aku buang baju tu...sebab aku anak yang baik *cewaahhh* aku pon buang la baju tu..ntah kat mane aku buang pon akuda tak ingat..bile abes exam aku carik balik bbaju tu nk pakai tapi dah xde..mungkin mase aku buang baju tu ade anjing gigit n bawak lari jauh2 kot..tatau la kan..dengggg!!! tetibe satu hari setelah sekian lame, aku jumpe balik baju tu tersidai kat uma orang lain..so perlu aku kenang baju 2 sebagai memori lame o aku kene mintak balik baju tu kat orang tu n cakap ' ni baju saye, tapi dulu hilang, sekarang baru jumpe, bole saye mintak balik baju tu??'

3-contoh lagi, aku ade satu enpon ni, aku sayang sangat2 sebab beli pakai duit sendiri n bapak aku tak tau pon ade ade enpon ni..tapi tibe2 terkantoi kat bapak aku yagn aku da beli enpon, ngamok punye ngamok apak aku kat aku die soh aku buang enpon tu..tapi cane nk buang, tu kan enpon aku bli ngan duit sendiri..tp apak aku men pilih2 plak cam pop kuiz, sayang enpon ke sayang ayah..kalau sayang ayah buang enpon tu..so terpakse la buang enpon demi kecintaan terhadap apak..satu hari setelah berjaye apak aku dah restukan aku bli enpon..so aku bli la enpon baru gne duit sendri..tapi apak aku tak suke sangat enpon ni sbb die tak suke jename tu dan dengan ajaibnye dan magiknye aku jumpe balik enpon lame?? tapi aku da sayang kat enpon baru tapi apak aku tak suke sangat.jadi perlu berubah kepade enpon lame ke pakai je enpon baru..buat2 bahagie ngan enpon baru lame2 mesti apak aku ske gak ngan enpon baru tu kan...tapi enpon lame lebih direstui..

ok.cukup tak dengan contoh2 yan gaku bagi tu..jadi bagaimana donk?? perlu ke dikenang barang lame?? eh cam silap je kan soalan ni, patot aku tulis perlu kembali kepada barang lame ke?? (>.<).. tak demasalah nkkenang barang lame, bukan luak pon kalau kenang, lagi luak kalau tinggalkan barang baru n kembali kepada barang lama.

7 comments:

- said...

kesimpulannye ko anak ayoh..teng teng teng..

cm de maksud lain je kejadian hp tu teng teng teng.

liyana said...

ana syg apak ke brg lame?? jeng jeng jeng.. anda lah yg tentukan... hahaha

ko gne brg baru and brg lame pn pakai jelah untuk waktu2 tertentu?.. not if brg lame yg ko mksdkn de kaitan ngan dotdotdot(yg aku rse la) xleh praktikkan nasihat aku 2..

akhir kata dr saya.. ingatlah org yg tersyg... hehehe

echong uchan said...

uih.xpress je sang chopie mendapat perkhabaran bite ini.huuhuhu.....memang la aku anok ayoh, bestu cane aku lahir kat dunie ni..aku xleh la nk bantah2 cakap apak aku, rase bersalah aku menggunung..haih..hidop2...
*best ke gne enpon baru*

- said...

mane 1 lg penting?

brg ke ayoh?
MESTILA AYOH
tp..klu syg 2-2, knela yakinkan ayoh supaya

"Ayoh...ana syg 2-2.Ayoh tolgla fhm. Ana xnk hilg 2-2..klu x ana ....(isi tmpt kosg)".

echong uchan said...

terpakse pilih ayoh <-------sambung isi tempat kosong chopie..begini ke??

- said...

haa ok la tu...

papepun smoge ko pilih brg yg btl² bebaloi.

yg membahagiakan ko n fmly ko.

p amik wuduk, sejadah telekong.
istikharah!

echong uchan said...

ye..baiklah chekgu...urmmmmm....